24 maja 2017

Body goals?


     Czy w odchudzaniu i ćwiczeniach chodzi tylko o dobry wygląd?
Pewna dziewczyna pisząc artykuł właśnie tak uważała. Napisała o tym, że kobiety, głównie młode, nie myślą o niczym innym tylko jak mieć idealną sylwetkę za wszelką cenę, ale czy taka jest prawda? Czy każda z nas ryzykuje zdrowiem dla 2 kg mniej?
   Jeśli odżywiamy się racjonalnie i ćwiczymy parę razy w tygodniu to nie robimy nic złego. Poprawiamy swoją kondycję, samoocenę. Zaczynamy się czuć lepiej z sobą samymi choćby dzięki samemu odżywaniu, jest nam lżej. Jest moda na bycie fit (plaga fit freaków jak to nazwała dziewczyna od artykułu), ale to nie jest złe. Okropne było widzieć jeszcze parę lat temu wychudzone dziewczyny, gdzie była sama skóra i kości. Mało osób dąży do lepszej sylwetki używając drastycznych metod. Coraz więcej osób dostrzega, że wysportowana sylwetka, w którą włożyło się masę pracy jest lepsza niż 'idealna' talia uzyskana dzięki operacjom plastycznym czy wielki tyłek z implantami.
   Osoby, które negują taki styl życia są 'plagą'. Mogą się nie zgadzać, uważać, że naturalne kształty, większe kształty są lepsze, ale jeśli 'fit życie' nie ma negatywnego wpływu na nasze zdrowie to dlaczego ludzie się mają w to wtrącać i wciskać nam ich własny styl życia?

Uważacie zdrowy styl życia za plagę? Ja jak o tym przeczytałam to byłam przerażona, że ktoś może tak myśleć i mieć w ogóle o tym aż tak złe zdanie :o


15 komentarzy:

  1. Dokładnie też mnie to denerwuje, ludzie mają czasami bardzo dziwne myślenie. To tak jak nieraz słyszę, że ludzie zdrowo się odżywiają bo taka jest moda. Naprawdę? Odżywiam się zdrowo i ćwiczę dla zdrowia, ale weź to innym wytłumacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robisz to przede wszystkim dla siebie, a nie żeby się z tym obnosić przy ludziach :)

      Usuń
  2. Świetna figura, uważam , że słowo plaga to dość źle dobrane słowo , po prostu wiele osób odnajduję zdrową ścieżkę życia , bo chcą dobrze wyglądać i stawiają na tzw fit lifestyle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację z tym słowem, ale zdenerowało mnie podejście tej dziewczyny i sama go użyłam choć jest bardzo przesadzone :)

      Usuń
  3. Ja sama fit nie jestem (chociaż bardzo się staram) jednak bardzo mnie cieszą liczne metamorfozy moich fit koleżanek :))
    Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety wiele dziewczyn w młodym wieku odchudzają się, żeby się do kogoś upodobnić i robią to bardzo nieracjonalnie niestety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale samego odchudzania nie można nazwać 'fit'. Dla mnie to jest dbanie o siebie i o swoje zdrowie, lepsze wybory żywieniowe, odpowiednia dawka snu.Co do takich dziewczyn to prawda, wiele młodych ludzi, a nawet dzieci zrzucają kilogramy bardzo nieracjonalnie.

      Usuń
  5. Jeju ja też nie rozumiem jak można tak uważać, to chyba dobrze że coraz więcej osób chce dbać o siebie :o
    I jesteś prześliczna, zaobserwowałam!

    amelia-bloog.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uważam,że to fajnie, że stało się to tak popularne, w końcu zdrowie jest najważniejsze ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. So cute,i followed.Would you mind following back?:)

    Dotted with hearts by Jvncc

    OdpowiedzUsuń
  8. Może nie o sam zdrowy tryb życia chodzi a o podejście osób, który taki tryb życia prowadzą - w sumie gdyby przykładowo nie było scen i krzyków do osób, które jedzą kanapkę z szynką nikt nie miałby o weganach takiego zdania. Ja trenuję, bo mam problemy z kręgosłupem i stawami i trochę ruchu mi się przyda, nie mniej jednak nie robię tego raczej dla figury (choroby mimo wszystko bardzo to ułatwiają i waga utrzymuje się na poziomie 40-41 kg przy 163 cm wzrostu, czy to zdrowe? Raczej nie).
    Pozdrawiam!
    Haniko
    https://przygodyashley.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak mnie denerwuje bycie fit bo to modne. To wcale nie jest fajne, a niektórych wręcz niszczy:/
    Pozdrawiam, jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bycie 'fit' tak jak napisałam wyżej to składowa wielu rzeczy. Można poznać osobę, która jest super modna, wykupi karnet na siłownię i nawet tam nie zajrzy, nie będzie jadła, żeby zrzucić kilogramy. Jeśli ktoś interesuje się sportem, ćwiczeniami, odżywianiem to jestem pewna, że go to nie wyniszczy, bo wszystko robi racjonalnie, a efekty przychodzą w swoim czasie :)

      Usuń
  10. Sport to samo zdrowie! Zawsze będę to powtarzała! :)
    Zapraszam i buziaki od VISSIEN-klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem, nie ma nic złego w zdrowym odżywianiu i uprawianiu sportu, jeśli nie ma to negatywnego wpływu na zdrowie - a jest drogą, by to zdrowie osiągnąć i utrzymać. O tym piszę i to propaguję. Ale wydaje mi się, że niewiele osób jest tego świadoma - mam na myśli młode dziewczyny. Naprawdę wiele z nich boryka się z zaburzeniami - nie tylko odżywiania, ale postrzegania własnej osoby i zdrowy styl życia staje się wtedy pułapką, w którą wpadają, by być szczupłą - szczupłą nie dla zdrowia, ale dla akceptacji innych. To jest bardzo złożony problem, ale cieszę się, że Twoim motywem w zdrowym odżywianiu jest właśnie zdrowie - a nie tylko sylwetka ;)

    OdpowiedzUsuń